VŠEOBECNÉ OBCHODNÉ PODMIENKY IOMMO S.R.O.
Tieto všeobecné obchodné podmienky ("Podmienky") upravujú práva a povinnosti Vás, ako kupujúcich a Nás
ako predávajúceho v rámci zmluvných vzťahov uzavretých prostredníctvom E-shopu na webových stránkach
www.iommo.sk
Všetky informácie o spracúvaní Vašich osobných údajov sú obsiahnuté v zásadách spracúvania osobných údajov,
ktoré nájdete tu: https://www.iommo.sk/page/ochrana-osobnych-udajov-1
Ako určite viete, tak komunikujeme primárne na diaľku. Preto aj pre našu Zmluvu platí, že sú použité prostriedky
komunikácie na diaľku, ktoré umožňujú, aby sme sa spolu dohodli bez súčasnej fyzickej prítomnosti Nás a Vás.
Ak niektorá časť Podmienok odporuje tomu, čo sme si spoločne schválili v rámci procesu Vášho nákupu na Našom
E-shope, bude mať táto konkrétna dohoda prednosť pred týmito Podmienkami.
1. NIEKTORÉ DEFINÍCIE
1.1. Cena je finančná čiastka, ktorú budete hradiť za Tovar;
1.2. Cena za dopravu je finančná čiastka, ktorú budete hradiť za doručenie Tovaru;
1.3. Celková cena je súčet Ceny a Ceny za dopravu;
1.4. DPH je daň z pridanej hodnoty podľa platných právnych predpisov;
1.5. E-shop je internetový obchod prevádzkovaný treťou osobou na adrese www.sashe.sk, na ktorom bude
prebiehať nákup Tovaru;
1.6. Faktúra je daňový doklad vystavený v súlade so zákonom o dani z pridanej hodnoty na Celkovú cenu;
1.7. My sme spoločnosť iommo s.r.o, so sídlom Mierová 62, 066 01 Humenné, IČO: 53909283, zapísaná v
Obchodnom registri vedenom Okresným súdom Prešov, oddiel sro, vložka č. 42526/P, e-mail
iommo.studio@gmail.com, telefónne číslo +421 949 659 796, právnymi predpismi označovaná ako
predávajúci;
1.8. Objednávka je Váš neodvolateľný návrh na uzavretie Zmluvy o kúpe Tovaru s Nami;
1.9. Tovar sú ručne vyrábané vodou riediteľné akrylové metalické farby značky iommo , ktoré môžete nakúpiť
na E-shope,;
1.10. Užívateľský účet je účet zriadený na základe Vami uvedených údajov, ktorý umožňuje uchovanie
zadaných údajov a uchovávanie histórie objednaného Tovaru a uzavretých zmlúv;
1.11. Vy ste osoba nakupujúca na E-shope, právnymi predpismi označovaná ako kupujúci;
1.12. Zmluva je kúpna zmluva dohodnutá na základe riadne vyplnenej Objednávky zaslanej prostredníctvom Eshopu, a je uzavretá vo chvíli, kedy od Nás dostanete potvrdenie Objednávky.
2. VŠEOBECNÉ USTANOVENIA A POUČENIE
2.1. Kúpa Tovaru je možná cez webové rozhranie E-shopu www.iommo.sk alebo zaslaním emailu na adresu
hello@iommo.studio, do predmetu uvediete „objednávka“ a do popisu uvediete druh a množstvo tovaru. Na základe Vašej objednávky Vám zašleme predfaktúru a hneď po jej uhradení odošleme tovarna Vašu adresu. 2.2. Pri nákupe Tovaru je Vašou povinnosťou poskytnúť Nám všetky informácie správne a pravdivo. Informácie, ktoré ste Nám poskytli pri objednaní Tovaru budeme teda považovať za správne a pravdivé.
3. UZATVORENIE ZMLUVY
3.1. Zmluvu s Nami je možné uzavrieť iba v slovenskom jazyku.
3.2. Zmluva je uzatváraná na diaľku prostredníctvom E-shopu, pričom náklady na použitie komunikačných
prostriedkov na diaľku hradíte Vy. Tieto náklady sa však nijako nelíšia od základnej sadzby, ktorú hradíte
za používanie týchto prostriedkov (teda najmä za prístup k internetu), žiadne ďalšie náklady účtované
Nami teda nad rámec Celkovej ceny nemusíte očakávať. Odoslaním Objednávky súhlasíte s využitím
prostriedkov komunikácie na diaľku.
3.3. K tomu, aby sme mohli Zmluvu uzavrieť, je potrebné, aby ste na E-shope vytvorili návrh Objednávky.
V tomto návrhu musia byť uvedené nasledovné údaje:
a) Informácie o nakupovanom Tovare (na E-shope označujete Tovar, o ktorého nákup máte záujem,
tlačidlom "Vložiť do košíka"); ak už máte v košíku všetok tovar, ktorý chcete objednať, kliknete na
tlačidlo„Chcem už objednať“ a v tom momente budete presmerovaný na novú stranu, kde sa buď
prihlásite svojím užívateľským menom a heslom, alebo zakliknete „pokračovať bez prihlásenia“.
b) Informácie o Cene, Cene za dopravu, DPH, spôsobu platby Celkovej ceny a požadovanom spôsobe
doručenia Tovaru; tieto informácie budú zadané v rámci tvorby návrhu Objednávky v rámci
používateľského prostredia E-shopu, pričom informácie o Cene, Cene za dopravu, DPH a Celkovej
cene budú uvedené automaticky na základe Vami zvoleného Tovaru a spôsobu jeho doručenia;
c) Vaše identifikačné údaje slúžiace k tomu, aby sme mohli doručiť Tovar, najmä v rozsahu meno,
priezvisko, doručovacia adresa, telefónne číslo a e-mailová adresa;
3.4. V priebehu tvorby návrhu Objednávky môžete až do doby jej vytvorenia údaje meniť a kontrolovať. Po
vykonaní kontroly prostredníctvom stlačenia tlačidla "Objednávka s povinnosťou platby" Objednávku
vytvoríte. Pred stlačením tlačidla musíte ale ešte potvrdiť Vaše oboznámenie sa a súhlas s týmito
Podmienkami a so spracovaním osobných údajov, v opačnom prípade nebude možné Objednávku
vytvoriť. K potvrdeniu a súhlasu slúži zaškrtávacie políčko. Po stlačení tlačidla "Objednávka s povinnosťou
platby " budú všetky vyplnené informácie odoslané priamo Nám.
3.5. Vašu Objednávku Vám v čo najkratšom čase po tom, kedy Nám bude doručená, potvrdíme správou
odoslanou na Vašu e-mailovú adresu zadanú v Objednávke. Súčasťou potvrdenia bude zhrnutie
Objednávky a tieto Podmienky. Potvrdením Objednávky z našej strany dochádza k uzavretiu Zmluvy
medzi Nami a Vami. Podmienky v znení účinnom ku dňu objednania tvoria neoddeliteľnú súčasť Zmluvy.
3.6. Môžu nastať aj prípady, kedy Vám nebudeme môcť Objednávku potvrdiť. Ide najmä o situácie, kedy Tovar
nie je dostupný alebo prípady, kedy objednáte väčší počet kusov Tovaru, než koľko je z našej strany
umožnené. Informáciu o maximálnom počte kusov Tovaru Vám však vždy v rámci E-shopu vopred
poskytneme a nemala by pre Vás byť teda prekvapivá. V prípade, že nastane akýkoľvek dôvod, pre ktorý
nemôžeme Objednávku potvrdiť, budeme Vás kontaktovať a zašleme Vám ponuku na uzavretie Zmluvy v pozmenenej podobe oproti Objednávke. Zmluva je v takom prípade uzavretá vo chvíli, kedy Našu ponuku potvrdíte. 3.7. V prípade, že v rámci E-shopu alebo v návrhu Objednávky bude uvedená zjavne chybná Cena najmä v dôsledku technickej chyby, nie sme povinní Vám Tovar za túto Cenu dodať ani v prípade, kedy ste dostali potvrdenie Objednávky, a teda došlo k uzavretiu Zmluvy. V takejto situácii Vás budeme bezodkladne kontaktovať a zašleme Vám ponuku na uzatvorenie novej Zmluvy v zmenenej podobe oproti Objednávke.
Nová Zmluva je v takom prípade uzavretá vo chvíli, kedy Našu ponuku potvrdíte. V prípade, že Našu
ponuku nepotvrdíte ani v lehote 3 dní od jej odoslania, sme oprávnení od uzatvorenej Zmluvy odstúpiť.
Za zjavnú chybu v Cene sa považuje napríklad situácia, kedy Cena nezodpovedá obvyklej cene alebo chýba
či je navyše číslica.
3.8. V prípade, kedy dôjde k uzavretiu Zmluvy, Vám vzniká záväzok na zaplatenie Celkovej ceny.
3.9. V prípade, že máte zriadený Užívateľský účet, môžete urobiť Objednávku prostredníctvom neho. Aj
v takom prípade máte ale povinnosť skontrolovať správnosť, pravdivosť a úplnosť predvyplnených
údajov. Spôsob tvorby Objednávky je však totožný, ako v prípade kupujúceho bez Užívateľského účtu,
výhodou však je, že nie je potrebné opakovane vyplňovať Vaše identifikačné údaje.
4. UŽIVATEĽSKÝ ÚČET
4.1. Na základe Vašej registrácie v rámci E-shopu môžete pristupovať do svojho Užívateľského účtu.
4.2. Pri registrácii Užívateľského účtu je Vašou povinnosťou uviesť správne a pravdivo všetky zadávané údaje
a v prípade zmeny ich aktualizovať.
4.3. Prístup k Užívateľskému účtu je zabezpečený užívateľským menom a heslom. Ohľadom týchto
prístupových údajov je Vašou povinnosťou zachovávať mlčanlivosť a nikomu tieto údaje neposkytovať.
V prípade, že dôjde k ich zneužitiu, nenesieme za to žiadnu zodpovednosť.
4.4. Užívateľský účet nemusí byť dostupný nepretržite, a to najmä s ohľadom na nutnú údržbu hardvérového
a softvérového vybavenia a prevádzkovaním e-shopu treťou osobou.
5. CENOVÉ A PLATOBNÉ PODMIENKY, VÝHRADA VLASTNICKÉHO PRÁVA
5.1. Cena je vždy uvedená v rámci E-shopu, v návrhu Objednávky a v Zmluve. V prípade rozporu medzi Cenou
uvedenou pri Tovare v rámci E-shopu a Cenou uvedenou v návrhu Objednávky sa uplatní Cena uvedená
v návrhu Objednávky, ktorá bude vždy totožná s cenou v Zmluve. V rámci návrhu Objednávky je tiež
uvedená Cena za dopravu, prípadne podmienky, kedy je doprava zadarmo.
5.2. Celková cena je uvedená vrátane DPH vrátane všetkých poplatkov stanovených osobitnými právnymi
predpismi.
5.3. Platbu Celkovej ceny od Vás budeme požadovať po uzavretí Zmluvy a pred odovzdaním Tovaru. Úhradu
Celkovej ceny môžete vykonať nasledujúcimi spôsobmi:
a) Bankovým prevodom. Informácie pre vykonanie platby Vám zašleme v rámci potvrdenia
Objednávky. V prípade platby bankovým prevodom je Celková cena splatná do 24 hodín.
b) Kartou online. V takom prípade prebieha platba cez platobnú bránu kartou VISA, pričom platba sa
riadi podmienkami tejto platobnej brány. V prípade platby kartou online je Celková cena splatná
v priebehu niekoľkých minút.
c) Prostredníctvom Google PAY.
d) Dobierkou. Platba na dobierku je možná len pri objednávke emailom na adrese
iommo.studio@gmail.com . V takom prípade dôjde k platbe pri doručení Tovaru oproti odovzdaniu
Tovaru. V prípade platby dobierkou je Celková cena splatná pri prevzatí Tovaru. Cena za dodanie
tovaru bude v tomto prípade navýšená o poplatok za dobierku, ktorú si účtuje vybraný
doručovateľ.
5.4. Faktúra bude vystavená v elektronickej podobe po uhradení Celkovej ceny a bude zaslaná na Vašu emailovú adresu uvedenú v Objednávke. Faktúra bude tiež fyzicky priložená k Tovaru a dostupná
v Užívateľskom účte, ak ho máte zriadený.
5.5. Vlastnícke právo k Tovaru na Vás prechádza až potom, čo zaplatíte Celkovú cenu a Tovar prevezmete.
V prípade platby bankovým prevodom je Celková cena zaplatená pripísaním na Náš účet, v ostatných
prípadoch je zaplatená v okamihu uskutočnenia platby.
6. DORUČENIE TOVARU, PRECHOD NEBEZPEČENSTVA NÁHODNEJ SKAZY A NÁHODNÉHO ZHORŠENIA
PREDMETU KÚPY
6.1. Tovar Vám bude doručený spôsobom podľa Vašej voľby, pričom môžete vyberať z nasledujúcich
možností:
a) Osobný odber na výdajných miestach spoločnosti Packeta tzv. Z-Boxy;
b) Doručenie prostredníctvom dopravných spoločností Slovenská pošta, Packeta.
6.2. Tovar je možné doručiť iba v rámci Slovenskej republiky.
6.3. Tovar sme Vám povinní doručiť bezodkladne, najneskôr však v lehote 30 dní odo dňa uzavretia Zmluvy.
Pri plnení Zmluvy môžu nastať také skutočnosti, ktoré budú mať vplyv na termín doručenia Vami
objednaného Tovaru. O zmene termínu doručenia a o novom predpokladanom termíne doručenia
objednaného Tovaru Vás budeme e-mailom bezodkladne informovať, pričom Vaše právo odstúpiť od
Zmluvy týmto nie je dotknuté. Súčasťou Nášho oznámenia o novom termíne doručenia Tovaru je aj Naša
žiadosť adresovaná Vám na vyjadrenie, či trváte na dodaní Vami objednaného Tovaru v novom termíne.
6.4. Pri preberaní Tovaru od dopravcu je Vašou povinnosťou skontrolovať neporušenosť obalu Tovaru a v
prípade akéhokoľvek poškodenia túto skutočnosť bezodkladne oznámiť dopravcovi a Nám. V prípade, že
došlo k poškodeniu obalu, ktoré svedčí o neoprávnenej manipulácii a vstupu do zásielky, nie je Vašou
povinnosťou Tovar od dopravcu prevziať.
6.5. Tovar ste povinný prevziať v dohodnutom mieste a čase, ktorý Vám oznámi doručovateľ. Ak si doručovaný
Tovar neprevezmete podľa predchádzajúcej vety, doručovateľ Vám oznámi, kde si môžete Tovar prevziať,
vrátane lehoty na jeho prevzatie. Ak si Tovar neprevezmete a doručovateľ nám ho doručí späť, budeme
Vás kontaktovať, aby ste si objednaný Tovar mohli opätovne prevziať, pričom sa zaväzujete nám uhradiť
všetky náklady spojené s opätovným doručením Tovaru. V prípade, kedy porušíte svoju povinnosť
prevziať Tovar, s výnimkou prípadov podľa čl. 6.4 týchto Podmienok, nemá to za následok porušenie Našej
povinnosti Vám Tovar doručiť. Zároveň to, že Tovar neprevezmete, nie je odstúpenie od Zmluvy medzi
Nami a Vami. Ak Tovar neprevezmete ani v dodatočnej lehote, vzniká Nám právo od Zmluvy odstúpiť z
dôvodu Vášho podstatného porušenia Zmluvy. Ak sa rozhodneme predmetné právo vykonať, je
odstúpenie účinné v deň, kedy Vám toto odstúpenie doručíme. Odstúpenie od Zmluvy nemá vplyv na
nárok na náhradu vzniknutej škody v sume skutočných nákladov na pokus o doručenie Tovaru, prípadne
ďalšieho nároku na náhradu škody, ak vznikne.
6.6. Ak je z dôvodov vzniknutých na Vašej strane Tovar doručovaný opakovane alebo iným spôsobom, než
bolo v Zmluve dohodnuté, je Vašou povinnosťou nahradiť Nám náklady s týmto opakovaným doručením
spojené. Platobné údaje pre zaplatenie týchto nákladov Vám zašleme na Vašu e-mailovú adresu uvedenú
v Zmluve a sú splatné do 14 dní od doručenia e-mailu.
6.7. Nebezpečie škody na Tovare na Vás prechádza v okamihu, keď ho prevezmete. V prípade, keď Tovar
neprevezmete, s výnimkou prípadov podľa čl. 6.4 týchto Podmienok, prechádza na Vás nebezpečenstvo
náhodnej skazy a náhodného zhoršenia Tovaru v okamihu, kedy ste mali možnosť ho prevziať, ale
z dôvodov na Vašej strane k prevzatiu nedošlo. Prechod nebezpečenstva náhodnej skazy a náhodného
zhoršenia Tovaru pre Vás znamená, že od tohto okamihu nesiete všetky dôsledky spojené so stratou,
zničením, poškodením či akýmkoľvek znehodnotením Tovaru.
7. PRÁVA ZO ZODPOVEDNOSTI ZA VADY
7.1. Úvodné ustanovenie k zodpovednosti za vady
7.1.1. Zaväzujeme sa, že Vám Tovar dodáme v požadovanej kvalite, množstve a bez vád.
7.1.2. Zodpovedáme za vady, ktoré má Tovar pri jeho prevzatí. Pri použitom Tovare nezodpovedáme za
vady vzniknuté ich použitím alebo nesprávnym skladovaním. Pri Tovare predávanom za nižšiu cenu
nezodpovedáme za vady, pre ktoré bola dojednaná nižšia cena.
7.1.3. Všeobecná záručná doba je 24 mesiacov. Záručná doba začína plynúť od momentu prevzatia
Tovaru z Vašej strany.
7.1.4. Ak dôjde k výmene Tovaru, začne plynúť záručná doba znova od prevzatia nového Tovaru z Vašej
strany.
7.1.5. Vaše práva zo zodpovednosti za vady Tovaru, pre ktoré platí záručná doba, zaniknú, ak ich
neuplatníte v záručnej dobe.
7.2. Zaručujeme, že v dobe prechodu nebezpečenstva náhodnej skazy a náhodného zhoršenia Tovaru podľa
čl. 6.7 Podmienok je Tovar bez vád, najmä, že:
a) má vlastnosti, ktoré sme si s Vami dohodli, a pokiaľ neboli výslovne dohodnuté, potom také, ktoré
sme pri popise Tovaru uviedli, prípadne také, ktoré možno vzhľadom na povahu Tovaru očakávať;
b) je vhodný na účely, ktoré sme uviedli alebo na účely, ktoré sú pre Tovar tohto typu obvyklé;
c) zodpovedá akosti alebo vyhotoveniu dohodnutej vzorky, ak bola kvalita alebo vyhotovenie
stanovené podľa vzorky;
d) je v zodpovedajúcom množstve a hmotnosti;
e) spĺňa požiadavky na neho kladené osobitnými právnymi predpismi;
f) nie je zaťažené právami tretích strán.
7.3. Podmienky uplatnenia práva zo zodpovednosti za vady (reklamácie)
7.3.1. Ak je Vám Tovar doručený v porušenom alebo poškodenom obale alebo je zásielka zjavne príliš
ľahká, žiadame Vás, aby ste takýto Tovar od dopravnej spoločnosti nepreberali a aby ste nám túto
skutočnosť bezodkladne oznámili na telefónnom čísle +44 7595544494 alebo e-mailom na
iommo.studio@gmail.com. V prípade zistenia zjavných vád (napr. mechanického poškodenia) ste
povinný bez zbytočného odkladu uplatniť reklamáciu spôsobom podľa bodu 7.4.1. nižšie. Na
neskoršie uplatnenú reklamáciu z dôvodu zjavných vád na Tovare, vrátane vady spočívajúcej v
neúplnosti Tovaru, nebudeme prihliadať.
7.3.2. Právo zo zodpovednosti za iné vady (skryté vady), ste povinný uplatniť spôsobom podľa bodu 7.4.1.
nižšie bez zbytočného odkladu po tom, čo ste vadu na Tovare zistili, najneskôr však do uplynutia
záručnej doby.
7.3.3. Záruka sa vzťahuje len na výrobné vady Tovaru a vady spôsobené mechanickým poškodením.
Právo zo zodpovednosti za vady nemôžete uplatniť najmä na vady spôsobené opotrebením,
mechanickým poškodením, používaním Tovaru v nevhodných podmienkach a pod.
7.3.4. Nie ste oprávnený uplatniť si právo zo zodpovednosti za vadu v prípade, ak ste o vade vedeli pred
prevzatím Tovaru, resp. sme Vás na ňu upozornili alebo Vám z toho dôvodu bola poskytnutá
primeraná zľava z Ceny Tovaru.
7.4. Uplatnenie práva zo zodpovednosti za škodu (reklamácie)
7.4.1. V prípade, že bude mať Tovar vadu, teda najmä ak nebude splnená niektorá z podmienok podľa
čl. 7.12, môžete Nám takú vadu oznámiť a uplatniť práva zo zodpovednosti za vady (teda Tovar
reklamovať) zaslaním e-mailu, či listu na Naše adresy uvedené pri Našich identifikačných údajoch.
Pre reklamáciu môžete využiť aj vzorový formulár poskytovaný z Našej strany, ktorý tvorí prílohu
č. 1 Podmienok.
7.4.2. Vo Vašom oznámení, ktorým si uplatňujete reklamáciu uveďte predovšetkým popis vady Tovaru
a Vaše identifikačné údaje, vrátane e-mailu, na ktorý mate záujem dostať vyrozumie o spôsobe
vybavenia reklamácie, a tiež uveďte, ktorý z nárokov zo zodpovednosti za vady, špecifikovaných v
bode 7.5.4. až 7.5.8., si uplatňujete.
7.4.3. Pri uplatnení reklamácie nám predložte aj doklad o kúpe Tovaru (faktúru), a to za účelom
preukázania jeho kúpy u Nás, inak nie sme povinní Vašu reklamáciu uznať.
7.4.4. Za deň začatia reklamačného konania považujeme deň doručenia vadného Tovaru spolu
s príslušnými dokladmi (podľa bodu 7.4.3). V prípade, ak je Vaše podanie, ktorým si uplatňujete
reklamáciu, neúplné (najmä nečitateľné, nejasné, nezrozumiteľné, neobsahuje požadované
dokumenty a pod.), písomne, najmä e-mailom si od Vás vyžiadame doplnenie podanej reklamácie.
V tomto prípade reklamačné konanie začína v deň doručenia Vášho doplneného podania.
7.4.5. Ak nedoplníte podanú reklamáciu v zmysle bodu 7.4.4. tohto článku bez zbytočného odkladu,
najneskôr do 10 dní odo dňa doručenia Našej výzvy podľa bodu 7.4.4. tohto článku, budeme
považovať Vaše podanie za neopodstatnené.
7.5. Vybavenie reklamácie
7.5.1. Na základe Vášho rozhodnutia, ktoré z práv podľa § 622 a § 623 zákona č.40/1964 Zb. Občiansky
zákonník v znení neskorších predpisov (ďalej len „Občiansky zákonník“) (špecifikovaných v bode
7.5.4. až 7.5.8.) uplatňujete, určíme spôsob vybavenia reklamácie ihneď, v zložitých prípadoch
najneskôr do 7 pracovných dní odo dňa uplatnenia Vašej reklamácie.
7.5.2. Po určení spôsobu vybavenia reklamácie, reklamáciu vybavíme ihneď, v odôvodnených prípadoch
môžeme reklamáciu vybaviť aj neskôr; vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní
odo dňa uplatnenia reklamácie. Po uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie máte právo od Zmluvy
odstúpiť alebo máte právo na výmenu Tovaru za nový tovar, ak je to možné.
7.5.3. O vybavení reklamácie sme povinní Vám vydať písomný doklad, a to najneskôr do 30 dní odo dňa
uplatnenia reklamácie a o jej vybavení Vás budeme informovať prostredníctvom e-mailu. V
prípade, ak bude reklamácia uznaná, zašleme Vám opravený Tovar alebo Tovar vymeníme za nový
tovar alebo Vám vrátime zaplatenú Cenu Tovaru, ak sa nedohodneme inak.
7.5.4. Ak ide o vadu, ktorú môžeme odstrániť, máte právo, aby bola vada bezplatne, včas a riadne
odstránená. Vadu Tovaru odstránime bez zbytočného odkladu.
7.5.5. Namiesto odstránenia vady Tovaru môžeme vždy vymeniť vadný Tovar za bezvadný, ak Vám to
nespôsobí závažné ťažkosti.
7.5.6. Ak ide o iné neodstrániteľné vady, máte právo na primeranú zľavu z Ceny Tovaru.
7.5.7. Reklamáciu vybavíme odovzdaním opraveného Tovaru, výmenou Tovaru, vrátením Ceny Tovaru,
vyplatením primeranej zľavy z Ceny Tovaru, písomnou výzvou na prevzatie plnenia (Tovaru) alebo
odôvodneným zamietnutím reklamácie.
7.6. Uplatnenie práv zo zodpovednosti za vady a reklamácia Tovaru sa riadi ustanovením § 619 a nasl.
Občianskeho zákonníka, zákonom č. 250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení zákona
Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov (ďalej len „Zákon
o ochrane spotrebiteľa“), a zákonom č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo
poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových
priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (ďalej
len „Zákon o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku“).
7.7. Ak si uplatníte reklamáciu Tovaru:
a. počas prvých 12 mesiacov od kúpy Tovaru, môžeme Vašu reklamáciu zamietnuť len na základe
odborného posúdenia; bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia od Vás nebudeme vyžadovať
úhradu nákladov na odborné posúdenie ani iné náklady súvisiace s odborným posúdením. Kópiu
odborného posúdenia odôvodňujúceho zamietnutie reklamácie Vám poskytneme najneskôr do 14
dní odo dňa vybavenia reklamácie;
b. po 12 mesiacoch od kúpy a takúto reklamáciu sme zamietli, v doklade o vybavení reklamácie
uvedieme, komu môžete zaslať Tovar na odborné posúdenie. Ak zašlete Tovar na odborné
posúdenie určenej osobe, náklady odborného posúdenia, ako aj všetky ostatné s tým súvisiace
účelne vynaložené náklady znášate Vy bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia. Ak
preukážete odborným posúdením Našu zodpovednosť za vadu Tovaru, môžete si reklamáciu
uplatniť znova; počas vykonávania odborného posúdenia záručná doba neplynie. Sme povinní Vám
uhradiť do 14 dní odo dňa znova uplatnenia reklamácie náklady vynaložené na odborné
posúdenie. Znova uplatnenú reklamáciu nemožno zamietnuť.
7.8. V prípade, že ste podnikateľom, je Vašou povinnosťou oznámiť a vytknúť vadu bez zbytočného odkladu
po tom, čo ste ju mohli zistiť, najneskôr však do 3 dní od prevzatia Tovaru.
7.9. V prípade, že ste spotrebiteľ, máte právo uplatniť práva zo zodpovednosti za vady, ktoré sa vyskytnú pri
spotrebnom Tovare v lehote 24 mesiacov od prevzatia Tovaru.
7.10. Týmto sme Vás riadne poučili o Vašich právach, ktoré Vám vyplývajú z § 622 a z § 623 zákona č. 40/1964
Zb. Občiansky zákonník. Uzatvorením Zmluvy potvrdzujete, že ste mali možnosť prečítať si podmienky
reklamácie Tovaru.
8. ODSTÚPENIE OD ZMLUVY
8.1. K odstúpeniu od Zmluvy, teda k ukončeniu zmluvného vzťahu medzi Nami a Vami od jeho začiatku, môžedôjsť z dôvodov a spôsobmi uvedenými v tomto článku, prípadne v ďalších ustanoveniach Podmienok, vktorých je možnosť odstúpenia výslovne uvedená.
8.2. V prípade, že ste spotrebiteľ, teda osoba kupujúca Tovar mimo rámca svojej podnikateľskej činnosti, máte
v súlade s ustanovením § 7 Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku právo odstúpiť od Zmluvy
bez uvedenia dôvodu v lehote 14 dní odo dňa doručenia Tovaru. V prípade, že sme uzavreli Zmluvu, ktorej
predmetom je niekoľko druhov Tovaru alebo dodanie niekoľkých častí Tovaru, začína táto lehota plynúť
až dňom dodania poslednej časti Tovaru. Od Zmluvy môžete odstúpiť akýmkoľvek preukázateľným
spôsobom (najmä zaslaním e-mailu alebo listu na Naše adresy uvedené pri Našich identifikačných
údajoch). Pre odstúpenie môžete využiť aj vzorový formulár poskytovaný z Našej strany, ktorý tvorí
prílohu č. 2 Podmienok.
8.3. Ani ako spotrebiteľ však nemôžete od Zmluvy odstúpiť v prípadoch, keď je predmetom Zmluvy:
a) predaj Tovaru, ktorý bol zhotovený podľa vašich osobitných požiadaviek, ktorý bol vyrobený pre
Vás na mieru alebo Tovar určený osobitne pre jedného spotrebiteľa;
b) predaj Tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu akosti alebo skaze a Tovar, ktorý bol po dodaní
neoddeliteľne zmiešaný s iným;
c) predaj Tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia
alebo z hygienických dôvodov a ktorého ochranný obal bol po dodaní porušený;
8.4. Lehota na odstúpenie podľa čl. 8.2 Podmienok sa považuje za zachovanú, ak Nám v jej priebehu odošlete
oznámenie, že od Zmluvy odstupujete.
8.5. V prípade odstúpenia od Zmluvy Vám bude Cena vrátená do 14 dní odo dňa účinnosti odstúpenia na účet,
z ktorého bola pripísaná, prípadne na účet zvolený v odstúpení od Zmluvy. Suma však nebude vrátená
skôr, než Nám Tovar vrátite či preukážete, že došlo k jeho zaslaniu späť Nám. Tovar Nám prosím vracajte
čistý, pokiaľ možno vrátane originálneho obalu a neotvorený.
8.6. V prípade odstúpenia od Zmluvy podľa čl. 8.2 Podmienok ste povinní v lehote do 14 dní od odstúpenia
Nám Tovar zaslať, pričom nesiete náklady na vrátenie Tovaru k Nám. Lehota je zachovaná, ak bol Tovar
odovzdaný na prepravu najneskôr v posledný deň lehoty.
8.7. Za škodu zodpovedáte v prípadoch, kedy bude Tovar poškodený v dôsledku Vášho nakladania s ním inak,
než je nutné s ním nakladať s ohľadom na jeho povahu a vlastnosti. Spôsobenú škodu Vám v takom
prípade vyúčtujeme potom, čo Nám Tovar bude vrátený a splatnosť vyúčtovanej čiastky je 14 dní.
8.8. My sme oprávnení odstúpiť od Zmluvy z dôvodu vypredania zásob, nedostupnosti Tovaru alebo
z dôvodov vyššej moci, alebo ak ani pri vynaložení všetkého Nášho úsilia, ktoré možno od Nás spravodlivo
požadovať, nie sme schopní Vám Tovar dodať v lehote určenej týmito Podmienkami. V týchto prípadoch
sme povinní Vás o tejto skutočnosti bez zbytočného odkladu informovať a vrátiť Vám už uhradenú
Celkovú cenu za Tovar, a to v lehote 14 dní od dňa oznámenia o odstúpení od Zmluvy. Uhradenú Celkovú
cenu za Tovar Vám vrátime rovnakým spôsobom akým ste Celkovú cenu uhradili Vy, pričom tým nie je
dotknuté právo sa s Vami dohodnúť na inom spôsobe vrátenia platby, ak v súvislosti s tým Vám nebudú
účtované žiadne ďalšie poplatky.
8.9. Od Zmluvy sme oprávnený odstúpiť aj v prípade, ak ste Tovar neprevzali do 5 pracovných dní odo dňa,
keď Vám vznikla povinnosť Tovar prevziať.
9. PODÁVANIE PODNETOV A SŤAŽNOSTÍ
9.1. Ako spotrebiteľ ste oprávnení podávať podnety a sťažnosti písomne, a to prostredníctvom e-mailu na:
iommo.studio@gmail.com .
9.2. O posúdení podnetu alebo sťažnosti Vás budeme informovať e-mailom zaslaným na Váš e-mail.
9.3. Orgánom dozoru je Slovenská obchodná inšpekcia (SOI), Inšpektorát SOI pre Prešovský kraj kraj, so
sídlom: Obrancov mieru 6, 080 01 Prešov, 1, Odbor výkonu dohľadu tel. č. 051/7721597.
9.4. Podnet na vykonanie kontroly, ak nie ste spokojní s vybavením Vášho podnetu alebo sťažnosti môžete
podať aj elektronicky prostredníctvom platformy dostupnej na webovej stránke
https://www.soi.sk/sk/Podavanie-podnetov-staznosti-navrhov-a-ziadosti/Podajte-podnet.soi.
10. ALTERNATÍVNE RIEŠENIE SPORU SO SPOTREBITEĽMI
10.1. Máte právo obrátiť sa na Nás so žiadosťou o nápravu, a to prostredníctvom e-mailu zaslaného na:
iommo.studio@gmail.com, ak nie ste spokojní so spôsobom, ktorým sme vybavili Vašu reklamáciu alebo
ak sa domnievate, že sme porušili Vaše práva. Ak odpovieme na Vašu žiadosť zamietavo alebo na ňu
neodpovieme do 30 dní od jej odoslania, máte právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu
subjektu alternatívneho riešenia sporov (ďalej len „Subjekt“) podľa zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom
riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov, v znení neskorších predpisov
(ďalej len „Zákon o alternatívnom riešení sporov“).
10.2. Subjektami sú orgány a oprávnené právnické osoby podľa § 3 Zákona o alternatívnom riešení sporov a ich
zoznam je zverejnený na stránke Ministerstva hospodárstva SR. https://www.mhsr.sk/obchod/ochranaspotrebitela/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-1/zoznam-subjektov-alternativneho-rieseniaspotrebitelskych-sporov-1.
10.3. Návrh môžete podať spôsobom určeným podľa § 12 Zákona o alternatívnom riešení sporov.
10.4. Ďalej máte právo začať mimosúdne riešenie sporov online prostredníctvom platformy ODR dostupnej na
webovej stránke https://ec.europa.eu/commission/presscorner/detail/sk/IP_16_297, resp.
https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=SK.
11. ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA
11.1. Všetku písomnú korešpondenciu si s Vami budeme doručovať elektronickou poštou. Naša e-mailová
adresa je uvedená u Našich identifikačných údajov. My budeme doručovať korešpondenciu na Vašu emailovú adresu uvedenú v Zmluve, v Užívateľskom účte alebo cez ktorú ste nás kontaktovali.
11.2. Zmluvu je možné meniť len na základe našej písomnej dohody. My sme však oprávnení zmeniť a doplniť
tieto Podmienky, táto zmena sa však nedotkne už uzatvorených Zmlúv, ale len Zmlúv, ktoré budú uzavreté
po účinnosti tejto zmeny.
11.3. V prípade vyššej moci alebo udalostí, ktoré nemožno predvídať (prírodná katastrofa, pandémia,
prevádzkové poruchy, výpadky subdodávateľov a pod.), nenesieme zodpovednosť za škodu spôsobenú v
dôsledku alebo súvislosti s prípadmi vyššej moci alebo nepredvídateľnými udalosťami, a ak tento stav trvá
po dobu dlhšiu ako 10 dní, máme My aj Vy právo od Zmluvy odstúpiť.
11.4. Prílohou Podmienok je vzorový formulár pre reklamáciu a vzorový formulár na odstúpenie od Zmluvy.
11.5. Zmluva vrátane Podmienok je archivovaná v elektronickej podobe u Nás, ale nie je Vám prístupná. Vždy
však tieto Podmienky a potvrdenia Objednávky so zhrnutím Objednávky dostanete e-mailom a budete
teda mať vždy prístup k Zmluve aj bez Našej súčinnosti. Odporúčame vždy potvrdenie Objednávky a
Podmienky uložiť.
11.6. Na Našu činnosť sa nevzťahujú žiadne kódexy správania podľa § 3 ods. 1 písm. n) Zákona o ochrane
spotrebiteľa pri predaji na diaľku.
11.7. Tieto Podmienky nadobúdajú účinnosť 1.2.2024.